Wednesday, April 3, 2013

Dieren van vroeger



 
Dit keer laat ik jullie zien welke dieren ik vroeger heb gehad. Ik ben altijd heel gehecht aan ze geweest. Zelfs één vis die ik heb gehad. Mijn eerste goudvis. Daar had ik helaas geen foto van. Dit zijn alle dieren die van mij zijn geweest en inmiddels zijn overleden. Ik vond dat ze toch nog een plekje mochten krijgen op deze blog! Veel kijkplezier!


Mijn eerste eigen huisdier! Frummeltje! Een hamster die ik volgens mij van de Intratuin had. Hij/zij beet, had er niet veel mee maar toen hij overleed op mijn verjaardag was ik toch wel heel verdrietig. Ik kan over dit kereltje niet veel vertellen. Wel dat hij leuk was om aan te zien!


Door Pinkey ben ik echt van hamsters gaan houden. Ze was een leuke lieve hamster die heel tam was. Ik speelde vaak met haar met de playmobil vroeger. Dat zie je ook wel op bovenstaande foto! Super leuk beestje was het. Zij was 2 jaartjes geworden en was ingeslapen. Ik baal er nog steeds van dat ze er niet meer is. Terwijl het wel al mooi 5 jaar geleden is.


Dit is Speedy. Zij was zo speed dat ze bijna nergens scherp op de foto staat. Dit is één van de scherpste die ik kon vinden. In het begin was er echt niks mee te doen, Helaas. Toen ze ouder werd werd het een steeds leuker beestje. Speedy kreeg ik toen ik Pinkey ook nog had. Zij is de recordhouder met een leeftijd van bijna 4 jaar dat ze heeft bereikt! Ook zij is ingeslapen, het ging echt niet meer.


En toen kwam het eerste Konijntje. Mijn zus kreeg haar toen ze ongeveer 9 weken oud was. We hebben haar van de Bosrand. Mijn zus kreeg het druk en toen nam ik haar over. Ik heb van deze foto een canvasdoek laten maken. Ze was echt een maatje en ik heb veel van haar mogen genieten. Ze is een superlief konijn. Helaas kwam ik erachter dat er bloed in haar hok lag, ze ging minder eten en we zijn naar de dierenarts gegaan. Ze had een baarmoedertumor. Kwaadaardig. Ze is in mijn schoot ingeslapen. op 2 juli 2012. op 4 juli is ze gecremeerd. Haar as is uitgestrooid met andere dieren over de zee waar ze eeuwig vrij zou zijn.


En daar heb je Tijger. De kat die ik mijn hele leven heb gehad tot ik 10 jaar was. In 2007 is hij overleden op 10 december. Tijger was een echte tijger maar een schat van een beest. Hij heeft af en toe wat gemankeerd waardoor ik me veel zorgen om hem maakte maar hij kwam er bovenop. Hij is 19 jaar geworden wat dan nog echt knap is! Hij is uiteindelijk aan ouderdom overleden. Ik kan me nog goed herinneren dat hij de dag voor hij dood ging me aan zat te staren toen ik boven aan de trap stond en ik lachte me kapot. Die ochtend kopjes geven en toen werd ik van school gehaald om mijn kat naar het crematorium te brengen.


Vervolgens kwam dit monstertje mijn leven binnen. Ze is niet van mij geweest, ze is niet doodgegaan. Ze is verkocht. Ze was helemaal groen en een halster was heel eng voor haar. Ze liep samen met 6 andere shetlanders in een hele grote weide. Ik heb haar met plezier verzorgt tot op een moment dat ze zo erg was veranderd en een verwende pony werd, de klik verdween en met pijn in mijn hart ben ik gestopt haar te verzorgen. Ik ben haar wel eens komen opzoeken maar helaas werd ze verkocht naar Den-Haag.


Nog een pony die bij mijn verzorgpony stond. een bange pony die echt niet op haar achterhand aangeraakt wilde worden. Zij is helaas verkocht naar Groningen. Ik was daar zeker wel even kapot van. Ik kon niet eens afscheid van haar nemen. Ik was heel verdrietig maar ze had een goede plek gekregen. Het ging steeds beter.


En dan weer een leuker verhaaltje! Dit is Snoozy. Hij komt uit een nestje van de buren van een vriendin van me. Hij was super tam en echt een leuk ventje. Ik wilde graag een hamster uit het nestje maar nee, dat mocht niet. Helaas dacht ik dan maar. En toen werd het sinterklaas. Wat kreeg ik? Een soort tegoedbon om een hamster uit te kiezen uit het nestje! Die kon ik dan met kerst op komen halen! En hij was het geworden. Helaas was hij uit het niets overleden, geheel onverwachts. Super leuk beestje was het.
Afbeelding
Dan heb je Basje. Van hem heb ik helaas niet lang mogen genieten. Hij is overleden aan een longontsteking. Ik zocht al een tijdje een mandarijn hamstertje. Ik wilde eens wat anders dan die standaard kleurtjes. Dit mannetje zat in een opvang in Niewerkerk aan den IJsel. Ik was heel vrolijk met dit mannetje. Erg jammer...


Niet heel lang na Snoozy kreeg mijn broertje een hamster uit de Intratuin. Die hamster bleek drachtig te zijn en beviel van een nestje van 5 hamstertjes. De moeder overleed 3 dagen erna en toen zaten we met een nestje hamstertjes die we moesten voederen met kittenmelk. We hadden ze heel vaak moeten voederen en zelfs in de nacht natuurlijk. We hebben weken opgestaan voor ze. En ze hebben het allemaal overleefd! Super! Ik heb Dit meisje gehouden. Daizy, had ik haar genoemd. Zij was echt een heel lief hamstertje waar ik een band mee had opgebouwd. Logisch, ik heb haar zien opgroeien. Helaas heeft ze maar 1 jaar mogen worden. Ze was waarschijnlijk inteelt en verzwakt door de overleden moeder en inteelt. Tja, ik weet dat ze een goede plek had. Ik mis het lieve beestje wel heel erg maar kan nogsteeds genieten van 3 andere hamstertjes. (Daizy en nog een hamstertje Roos is ook heen gegaan) De hamsters waren allemaal naar familie gegaan.


Mijn visjes mogen er ook wel bij! Inmiddels ook dood. Ik was gestart met een aquarium, maar door gebrek aan kennis hielden ze het niet lang uit. Er zaten Koj Maanvissen, neon tetra's en die andere beestjes in die je op de foto ziet haha, weet de naam niet. Was mooi om te zien, maar ik ben nu mijn aquarium aan het afbouwen. Door mijn examenjaar, genoeg andere dieren die ik moet verzorgen en de studie die ik volgend jaar ga doen, word een aquarium erbij toch te veel werk.

Dit was wel een beetje de dieren die ik heb gehad en verzorgt. Verder heb ik ook nog wel een aantal honden uitgelaten in de buurt die ook super lief zijn, drie van die honden zijn helaas verhuisd, één is overleden en twee anderen laat ik heel af en toe nog eens uit.
Hebben jullie zelf huisdieren gehad waar je echt aan gehecht bent geweest? 

No comments:

Post a Comment