Friday, May 31, 2013

Kip of het ei?


(meesterbrein.com)
Iedereen kent deze discussie wel. Wat was er eerst? De kip of het ei? Ik heb het vak biologie afgerond en terwijl ik aan het leren was over de evolutie, kwam ik op het antwoord! Ik denk dat het ei er als eerst was. waarom? Lees verder en geef jou mening!



(Gewoonlekkergroen.nl)
Waarom denk ik nou toch dat het ei als eerste is? Nou, de evolutie! Alle diertjes zijn uiteindelijk begonnen bij een eencellig diertje. Ik ga nu niet de hele evolutie beschrijven maar het komt er op neer dat uit één diertje verschillende dieren ontstonden door zich aan te passen aan hun omgeving. Er ontstonden verschillende soorten dieren die over vele jaren veranderde. Wij mensen stammen ook af van de aap.
Bij de kip denk ik er dus ook zo over. De kip is uiteindelijk ook ontstaan door natuurlijke selectie en aanpassen aan hun leefomgeving.

Het leek mij wel logisch dat wanneer een vogel een ei legde, het vogeltje iedere keer een beetje veranderde en zo uiteindelijk de kip ontstond. De voorouders zijn waarschijnlijk ook een hele andere vogelsoort. (klinkt in mijn ogen logisch)
Of dit waar is? Ik heb geen idee. het klonk voor mij wel logisch en ik was helemaal blij dat ik eindelijk een argument had. De evolutietheorie.

(hickmanseggs.com)
Ik moest dit gewoon even met jullie delen. Het moest! Nu ben ik ook wel benieuwd naar jullie meningen en argumenten. Waarom denken jullie dat de kip of het ei er als eerst was? Hoe ben je op dat idee gekomen? Ik ben zo nieuwsgierig naar wat er gedacht word. Er zijn wetenschappers geweest die dit allemaal een beetje té serieus nemen als je het mij vraagt. Er zijn dus ook serieus onderzoeken geweest waaruit blijkt dat de kip als eerst kwam. Wat moet je nou geloven? Vertel het mij wat jij gelooft, denkt en je argumenten en laten we er samen uit komen! Teamwork!


No comments:

Post a Comment