Thursday, May 16, 2013

Vrijwilligerswerk


Het is officieel. Ik ga goed werk leveren na de examens. Ik ga namelijk vrijwilligerswerk doen bij het dierenasiel bij mij in de buurt. Dierenasiel Stevenshage. Ze doen goed werk en ze gaan uitbreiden! Extra hulp is dus altijd welkom!
Waarom ga ik vrijwilligerswerk doen? Lees gauw verder



(gsr.nl)
Ik had al een tijdje het idee dat als ik mijn examens heb gedaan, ik wel mooi een behoorlijke tijd moet wachten tot ik de uitslag heb! Hoe zal ik die tijd door moeten komen? Het lijkt mij zo ontzettend zenuwslopend. De meeste examenkandidaten gaan in die periode op vakantie met vrienden. Maar wat als je daar geen geld voor hebt?
Toen kwam ik met de oplossing: Nuttig zijn! Juist. Ik ga vrijwilligerswerk doen bij het dierenasiel. Daar blijft het misschien niet bij. Er is een kans dat ik met een vriendin van mij ook bij een bejaardentehuis vrijwillig ga wandelen met de bewoners zodat zij ook kunnen genieten van het lekkere zomerse weer!

Ik ga niet alleen voor die reden naar het dierenasiel. Ik vind het natuurlijk ook hartstikke leuk om voor diertjes te zorgen en al helemaal als ze een slecht verleden hebben gehad. Daarbij ga ik als het goed is volgend jaar stage lopen bij dit asiel. Zo leren de mensen mij daar al kennen en heb ik al een indruk van wat er daar speelt, hoe het er te werk gaat en hoe ik me kan aanpassen. Zo heb ik ook direct een goede voorbereiding op school!

Hoe ik mij heb aangemeld? Bij ons in het asiel is dat niet nodig! Ik heb me laten inlichten op hun site http://dierenasielleiden.nl en bij het asiel zelf toen ik kattenvoer kwam langs brengen. Het asiel kan je zo binnen komen wandelen dat je er wilt komen voor een dagdeel. Dit is alleen niet bij ieder asiel zomaar mogelijk.

Doe jij vrijwilligerswerk?

No comments:

Post a Comment