Thursday, May 2, 2013

Review: Linda bio kattenbakvulling

Doordat er mensen in mijn huis zijn die allergieën hebben, testen we vaak verschillende soorten kattenbakvulling. Welke is het makkelijkst en bij welke vulling ruik je het minste? Daarbij moet onze kat er ook graag op de bak willen. Op deze factoren hebben wij deze tot nu toe favoriete kattenbakvulling getest!



Dit is dus hoe de zak er uit ziet. Kattenbakvulling is goed voor de hygiene van de kat als voor de mens. Dit is  alleen het geval als de bak regelmatig word schoongemaakt. Dit is handiger als de vulling makkelijk is bij het schoonmaken wat ook weer tijd kan besparen.

De kattenbakvulling beloofd bovenstaande functies te hebben. Klompvormend is in dit geval het gene wat er voor zorgt dat het makkelijk is om schoon te maken en het minder afval gedeelte is ook weer zeer handig bij het verschonen. het neemt minder ruimte in beslag! Dat de vulling absorberend, geurbindend en stofvrij is, is bij ons thuis erg belangrijk. Het zorgt er voor dat we minder last hebben van allergie. Ik heb zelf ook een allergie voor de kat maar in mindere mate. Toch heb ik hier veel baat bij. Dit hebben we wan ook heel goed kunnen testen.

Dit is hoe de kattenbakvulling er uit ziet als het direct uit de zak komt. Op dit soort momenten kan ik goed kijken of het inderdaad stofvrij is. Hier ben ik het alleen niet heel erg mee eens. Ze hebben gelijk dat het minder stoft dan andere kattenbakvullingen maar ook deze is niet geheel stofvrij. Het is echter wel beter waardoor ik het wel goedkeur als de vulling in onze tuin in de bak word gedaan.

Het klonteren doet hij zeker goed! Ook de urine is makkelijk te verwijderen in klonten waardoor je het schone grind overhoud. Hierdoor kan je ook erg zuinig te werk gaan. Absorberen doet het kattengrind ook redelijk goed. Hij geurt wel een beetje als de kat net op de bak is geweest. Daarna verdwijnt de geur lichtjes. Om de geur geheel te verwijderen zal ik toch iets van geurstop kopen. Ook bij het eruit scheppen van urine en uitwerpselen komt zeker de geur er weer vanaf.

Prijs: €5,25

Eindconclusie: Een fijne kattenbakvulling die goed absorbeerd en klontert. De geur blijf je wel een beetje houden en het kan een klein beetje stoffen. Voor de prijs is dit een uitstekende vulling! Mijn kat gaat hier normaal mee op de bak.

Welke kattenbakvulling gebruik jij?

No comments:

Post a Comment