Wednesday, May 8, 2013

Mijn voorbeelden

Iedereen heeft iemand als zijn voorbeeld. Zijn moeder, favoriete zanger, favoriete gitarist of acteur. Ik heb het meer op dierentrainers. Twee grote voorbeelden voor mij ga ik in dit artikel aan jullie voorstellen! Zij hebben mij geïnspireerd om door te gaan met de dingen die ik doe en beter te worden met mijn dieren! 

Op het Animal Event liepen ze er allebei. Helaas heb ik slechts één kunnen spreken. Ik was wel super blij!

Waar ik het over heb is Bernice Muntz. Één van de bekendste dierentrainers van Nederland. Ze heeft een boek High five met je konijn geschreven en die is uitgekomen in 2011. Er komt in mei nog een boek uit: Het gelukkige konijn. Op het Animal Event heeft ze het boek gesigneerd die ik heb gekocht waar ik zeker gebruik van ga maken! (Zie foto hierboven)
Ze traint allerlei soorten dieren. Ze is vooral bekend geworden met het trainen van konijnen maar ze traint ook honden, dassen en noem maar op! Wil je meer van haar weten? Dan kan je naar; http://www.dierentrainer.nl
Waarom zij mijn grootste voorbeeld is? Ze weet niet van opgeven. Ze is ooit begonnen met een boek schrijven wat uiteindelijk niet veel werd en bleef liggen. Toen haar moeder en eerste getrainde konijn overleden is ze door gegaan en heeft ze een succesvol boek geschreven! Haar manier van trainen met konijnen spreekt mij ook erg aan. Door haar ben ik zelf ook anders met mijn konijnen bezig. Ik moet zeggen: Het werkt echt!


(Onuitstaanbaar.nl)
Martin Gaus is ook een groot voorbeeld voor mij! Ik kwam hem als klein kind al tegen in het televisieprogramma: De wereld van K3. Ik vond dieren toen al super en ik wachtte altijd tot ik hem kon zien. Ik was helemaal fan van hem. Hij kwam altijd met de leukste dieren de show binnen wandelen terwijl ik nooit besef had wat hij deed. Naarmate ik ouder werd begon ik me er meer in te verdiepen. Hij wist eigenlijk heel veel over dieren. Hun gedrag, hoe trainbaar ze zijn, hoe ze in elkaar zitten. Precies wat ik wil weten!


(Bongenator.nl)
Waarom hij een voorbeeld van mij is? Hij werkt met dieren en heeft daar al veel mee bereikt. Hij is een hondenschool gestart waarmee hij heel bekend werd. Succesvol dus! Hij heeft programma's gepresenteerd over dieren en is hij nog steeds te zien in het programma: De wereld van K3. Geweldig! Ik kwam hem nog tegen op het Animal Event. Helaas was er niet veel tijd om hem te spreken.

Verder zijn er natuurlijk nog wel meer bekende dierentrainers en gedragstherapeuten die mij aanspreken. Alleen minder dan Bernice Muntz en Martin Gaus doen. Ceasar Milan komt er nog het dichtst in de buurt. ('De hondenfluisteraar' die internationaal bekend is).

Wie is jullie grootste voorbeeld?

No comments:

Post a Comment