Wednesday, May 15, 2013

Favoriete Online game

Één van mijn favoriete online games is hetpaardenspel.nl. (of hetpaardenspel.be) Ik ben er in 2007 mee begonnen omdat vriendinnen van mij dit speelde. Ik was wel nieuwsgierig wat er zo leuk aan was. Het leuke? Je kan de beste van het spel worden en heeft op mij een verslavend effect!

Hetpaardenspel.nl stelt eigenlijk niet zo veel voor. Je begint met een startersbedrag en je wordt vrijgelaten in het spel. Gelukkig zijn er spelers op het spel die je een eindje op weg helpen en het spel al gauw leuker word. Het is een klikspel. Je ziet dus haast geen plaatjes. De paarden zijn namen. Je ziet het ras en hoe goed ze zijn in een discipline.

Hetpaardenspel kent dressuur, springen, racen, mennen, grand prix dressuur en springen en western. Hoe beter je word in het spel, hoe meer winstpunten je kan halen en des te eerder kan je je paard promoveren. Je kan je paarden pas Grand prix trainen als je rang Wedstrijdruiter is. Daar moet je behoorlijk voor werken! Je kan stallen kopen, lid worden van een manege en nog veel meer leuke dingen!

Zoals ik dus als zei zie je niet veel. Wél kan je zelf een foto bij je paard maken. Je kan zelf kiezen welke foto je wilt en hoe mooi je hem wilt. Helaas is een foto wel duur maar daar staat tegenover dat een paard niet dood kan gaan in het spel waardoor je wel altijd kan blijven genieten van die foto.


Dit is hoe een paard er uit ziet. Alle informatie die van toepassing is staat hier. Op de plek van'geen foto' komt een foto te staan die jij hebt gekozen als je die hebt gekocht! Het ziet er niet erg indrukwekkend uit maar je krijgt vanzelf een doel wat jij wilt bereiken waardoor het spel echt een stuk leuker word om te spelen!

Ik heet op het spel elysepaard en ik speel het dus al sinds april 2007. Ik heb nog steeds niet het hoogste rang bereikt terwijl anderen in het spel zijn geregistreerd in 2010 en dat wel al hebben bereikt. De spelers op het spel zijn van alle leeftijden, van 9 tot 65 zijn er zeker wel te vinden!

Het spel moet je maar liggen. Af en toe vind ik het spel een beetje saai worden en dan stop ik gewoon even. Er gebeurt dan niks behalve dat de manege contributie doorloopt.

Speel jij dit spel ook?

No comments:

Post a Comment