Friday, July 5, 2013

Review: Puik beukenhoutsnippers


Gisteren zag je hem al in de shoplog en vertelde ik erbij dat ik deze heel vaak gebruik! Ik vond het dus wel een goed idee om hem te reviewen voor jullie want ik heb er zeker een groot voordeel aan!
Op de verpakking is te zien voor welke dieren dit is dus als je er één van hebt, lees dan snel verder!


Zoals je op de verpakking ziet staan zijn het beukenhoutnsippers van 8mm lang. Ze zijn goed als bodembedekking voor het verblijf van vogelsoorten, knaagdieren en konijnen. Zover ik weet beloofd het niet veel bijzonders maar ik heb er zeker wel wat uit weten te halen. Hij is namelijk erg goed tegen allergieën. Nou moet je niet gaan denken dat dit een wondermiddel is, maar voor mij werkt het. Beukenhoutsnippers stoffen namelijk niet zo erg. Ik heb een allergie voor huisstofmijt en dit werkt echt voor mij!

Zo zien de houtsnippers er uit. Het splintert niet zover ik het tot nu toe heb gemerkt en ik gebruik het toch al de nodige jaren. Om eerlijk te zijn verbaasde het me erg toen ik merkte dat het best goed absorbeert. Maar eerlijk, het neemt de nodige vocht op en je ruikt het dan niet snel. Als de snippers vol zitten met vocht word het donkerbruin van kleur en dan weet je toch wel echt dat het tijd is om te verschonen. Want het kan erg goed tegen geurtjes helpen maar als je het niet regelmatig verschoont ruik je het toch wel. 


En dan nog een erg leuk en handig voordeel aan deze verpakking: De sluiting! Het is erg handig met een touwtje aan elkaar gemaakt dat je zo vanaf de onderkant uit elkaar kan trekken tot een bepaalde grootte opening. Je kan zelf beslissen hoe groot je hem wilt hebben en er komt geen schaar aan te pas! 


Conclusie: Het is een erg goede bodembedekker zover ik kan testen op knaagdieren. Hij absorbeert goed, geurt amper en de ergste urinelucht ruik je niet! Ideaal! Een leuk voordeel is dat het niet stoft en dus goed is voor allergieën.
De kleinere versie van de Puik original beukenhoutsnippers kost €6,59!

Wat gebruik jij altijd als bodembedekker?




No comments:

Post a Comment