Thursday, July 25, 2013

review: Loopharnas comfort

(dierenverblijf.com)
Vandaag heb ik een review voor jullie van dit Loopharnas comfort van Pet products. De meningen over het goedheid van dit product in het algemeen verschilt enorm. Is het zielig of niet. Dit laat ik er even buiten en kijk puur naar het nut en de kwaliteit van het product.

Ongeveer een jaar geleden heb ik dit harnas gekocht bij onze plaatselijke dierenspeciaalzaak. Ik heb bewust voor deze gekozen omdat het voor mij een veiliger gevoel geeft. Het is een dicht harnas. Die tuigjes van alleen touw vind ik er zo makkelijk uitzien om uit te ontsnappen. Vandaar dat ik dus deze heb genomen in de rode kleur met een bijhorend zwart koortje om je konijn vast te houden. Het touwtje wordt bevestisgd bij het belletje.

Het belletje dat in het midden van het harnas zit is vooral om andere dieren te waarschuwen dat er een dier aankomt. Net als dat een kat altijd een belletje had om vogels te waarschuwen. Het belletje zit vast aan een stevig ringetje waar hij moeilijk af kan.

Bij de nek van het konijn zit het harnas goed vast door middel van klittenband die je op maat maakt van je konijn en als extra beveiliging een clipje die je ook op grootte aan kan passen.

Bij de buik zit het harnas alleen vast met klittenband die je wel goed bij je konijn moet omdoen. Niet te strak maar ook zeker niet te losjes want anders raakt de band snel los wat je echt niet moet hebben als je bijvoorbeeld buiten met je konijn aan het wandelen bent.


We gaan weer even terug naar de foto met het belletje. Hierop zie je namelijk ook goed hoe het harnas is opgebouwd. Volgens mij is het van een soort gaasstof gemaakt. ik zie wel goed dat je dit niet snel kapot kan krijgen en er zitten gaatjes in die lucht doorlaten. Het eerste konijn waar ik het op heb getest knaagde eraan maar het ging niet snel kapot. Het kan wel kapot, maar het is niet met één beet al door. Dit komt volgens mij omdat het harnas uit dubbele lagen bestaat. Als er doorheen geknaagd word, heb je nog een andere laag van dezelfde stof voordat er daadwerkelijk een gat in zit.

Het harnas ziet er stevig uit en dat is het ook zolang je hem maar goed vast maakt. Je moet hem zeker niet te strak vastmaken want dan kan je je konijn pijn doen. Let wel op dat hij niet te los zit zodat het konijn zich er uit kan wringen. Het harnas is lastig door te knagen en het koortje is stevig te bevestigen bij het belletje. Bij de nek van het konijn zit er nog een extra beveiliging zodat het niet zomaar los kan schieten.

Laat je konijn wel geleidelijk wennen aan het tuigje en ga er niet gelijk mee de straat op om er zeker van te zijn dat je konijn er niet vandoor gaat. Dit gevaar wil je zeker weten niet hebben. 


Het tuigje kost €9,95





No comments:

Post a Comment