Monday, July 15, 2013

Discussie: Vegetarisch



(deplanteneter.nl)
Ik hoor het vaak: Je houdt niet van dieren want je eet ze op. Tja... Daar wil ik dus een discussie over beginnen. Ik heb daar een duidelijke eigen mening over en ik ben erg benieuwd naar jullie mening. Ik leg jullie mijn mening uit en reageer op elkaar! (Wel netjes houden.)


 
(devegetarier.nl) 
Ten eerste meld ik even dat vegetariërs geen vlees eten. Wel eten ze eieren, kaas en vis. Ze drinken ook gewoon melk. Hier ontstaat wel eens verwarring over en hierbij probeer ik dat even duidelijk te melden. Wél kan het zijn dat een vegetariër bedenkt dat hij/zij wel kaas en ei eet maar vis niet eet omdat het ook een dier is.
Als een persoon geen dierlijke producten eet dan zijn het veganisten.

(hetregentgeluk.blogspot.com)
Ik eet zelf wel vlees. Alleen varken, kip en rund om eerlijk te zijn. Vis laat ik ook achterwegen maar dat is puur omdat ik het niet lekker vind. Echt heel, heel af en toe eet ik kibbeling maar daar blijft het dan ook bij. De vegetariërs onder ons zouden nu vast zeggen wat een gemiddeld vegetariër zegt. ''Het zijn wel dieren die je opeet''. Ja, dat klopt. Ik heb ook geprobeerd om vegetariër te worden tot ik mij bedacht dat het puur natuur is.
Hé, wat zeg je nou? Ja, puur natuur. Wij mensen leven op vlees. Dit is al eeuwen zo. In vlees zitten voedingsstoffen die de mens nodig heeft om gezond in leven te blijven. Je gaat leeuwen ook niet op grassprietjes laten bijten omdat het zielig is dat die antilope word vermoord. Zo zie ik het dus. Als je geen vlees eet moet je vervangers eten, noten en pinda's of zelfs om de zoveel tijd prikken halen om gezond te blijven. Wij mensen hebben die mogelijkheid dan wel en daar hebben jullie inderdaad gelijk in dat het mogelijk is maar ik zie het als onnatuurlijk.
Ik vind het inderdaad ook erg sneu dat daarvoor dieren gedood worden. Daarbij denk ik ook dat ze toch wel dood gaan.
Wees gerust: Als ik vlees eet, is het geen kiloknaller, plofkip of een zwaar verwaarloosd dier geweest. Ik let daar zeker op! 

Goed, ik snap dat niet iedereen het eens zou zijn met mijn mening maar daar zijn het meningen voor! Ik ben nu heel erg benieuwd naar wat jullie vinden over het vegetarisch zijn/worden. Heeft het nut? Waarom vind je dat? Ik ben zo ontzettend benieuwd!

No comments:

Post a Comment