Friday, June 14, 2013

Nieuwe hamster!


Jaja, na lang inlezen en klaarmaken van het hok, is het eindelijk zover! Woensdag 12 juni heb ik mijn eerste syrische hamster gekocht! Er is nog niet veel over dit monstertje bekend maar leuk om te zien is dit leukerdje zeker!

Mijn eerste syrische hamster is 9 weken oud en dus geboren in de week van 10 april. De kleur is een dominant spot. Het geslacht weet ik helaas nog niet. Ik twijfelde sterk toen ik dat probeerde te controleren. Het maakt opzich niet uit. Hij blijft leuk om te zien en hij heeft een lekker verblijf in zijn uppie! 
Wat ik vooral zo leuk vind aan dit bolletje wol, is zijn vacht. de 'spots' vind ik erg mooi en hij heeft een lief kopje met leuke kraaloogjes!
Ik heb hem uit de dierenspeciaalzaak bij mij in de buurt. Ja, ik weet het. Dieren uit een dierenwinkel zijn niet aan te raden, sorry. De verkoper zei wel dat hij van een fokker uit Wassenaar komt.



Het is een erg verlegen diertje maar bijten doet hij niet! In de winkel kwam hij wel direct naar mijn hand gelopen en snuffelen. Hij beet niet en hij liep goed! Een leuk beestje die gezond oogt!
Toen hij eenmaal in zijn nieuwe hokje kwam was hij wel erg verlegen waardoor ik nog geen goede foto's heb en ik wil hem ook de eerste week goed met rust laten!
Ik gun het diertje die ruimte om te kunnen wennen zodat hij zich op zijn gemak voelt. Nu schrikt hij nog wel eens van een dichtslaande deur. Opzich wel normaal dat hamstertjes wat angstig kunnen zijn in het begin. Hij zit hier nog maar sinds woensdag en hij gaat al vooruit! Als hij eenmaal al zelfverzekerd op mijn hand durft te zitten ga ik ook proberen het geslacht te bepalen!

Dit leukerdje zorgt ervoor dat mijn hamsterkast voor het eerst helemaal gevuld zit!
Ik hoop dat jullie het leuk vinden en als jullie nog vragen hebben dan kunnen jullie die gerust stellen! Ik zorg er in ieder geval voor dat hij zo goed mogelijk wend waardoor hij een leuk leventje tegemoet gaat!

Welke naam is het leukste voor deze hamster? Pongo of Domino. Allebei de namen komen uit de film 101 dalmatiërs. Pongo is de vader en Domino is één van de pups.
Bedankt voor het lezen!

Waar heb jij je hamsters vandaan?


No comments:

Post a Comment