Monday, June 24, 2013

Favoriete konijnenboeken


(fantasyboeken.com)
Ik lees graag informatieboeken. Dat komt vooral omdat ik erg nieuwsgierig en leergierig ben. Als de boeken dan over mijn hobby en mijn passie gaan dan heb ik ze ook binnen no-time uit. Het leek mij wel leuk om mijn twee favoriete konijnenboeken te laten zien en welk boek ik nog graag zou willen hebben!


We beginnen gelijk maar met mijn favoriete boek! High Five met je konijn. Ik lees hem zeker wel iedere dag. Ik probeer de beste manier te vinden hoe ik met mijn onzekere konijn om kan gaan en dit boek is daar zo geschikt voor! Er staan verschillende methode's in die je kan gebruiken bij het trainen, opvoeden en verzorgen van je konijn. Ook de basisbehoeften en het natuurlijke gedrag van konijnen worden besproken! Hoe leuk! Ik vind dit boek leerzaam. Het enige nadeel van het boek is dat er soms wat lastige woorden voorbij komen waar je wel even over moet nadenken. Ik begrijp het wel zonder op te zoeken wat het nou eigenlijk betekend maar nadenken moet zeker wel!
De schrijver van dit boek is Bernice Muntz. Zij is een dierentrainster van onder andere konijnen en honden. Ze heeft dit boek in samenwerking met onder anderen dierenartsen geschreven.
Dit boek kost €34,50


(ots.nl)
Je kent het wel, die kinderboekjes over je favoriete dier die je kwam lenen bij de bibliotheek! Dit boekje nam ik altijd mee als we met de kleuterklas naar de bibliotheek gingen. We mochten één leesboek en één informatieboekje meenemen. Het boekje is van overdieren.nl. Hier staan dan wel vooral de basisinformatie in over konijnen. Welke meest voorkomende rassen zijn er, welk hok kan je een konijn geven, wat moet er in het konijnenhok en hoe worden de lieve kleintjes geboren? Het word op een lieve manier beschreven.


(dierentrainer.nl)
Dit is dan het boek wat ik nog graag wil lezen en jaja, ook van Bernice Muntz. Dit is haar nieuwste boek die volgens mij in mei was uitgekomen. Het gelukkige konijn! In tegenstelling met het vorige boek gaat dit meer over het plezier maken met je konijn en hoe je hem lekker in de watten kan leggen. Zoals je ziet op de kaft van het boek staat er ook iets in over een high tea met je konijn! Hoe leuk! Ik ben heel benieuwd naar dit boek maar dan moet ik toch wel even sparen om hem te kunnen bestellen! Dit boek kost namelijk €18,50 en het boek High Five heb ik laatst ook al gekocht...

Dit waren dan de boeken die ik vaak lees of heb gelezen. Ik hoop gauw het boek Het gelukkige konijn in mijn handen te kunnen hebben en mijn konijnen er blij mee te kunnen maken

Welke konijnenboeken lees jij?


No comments:

Post a Comment