Thursday, August 1, 2013

Planning zomervakantie

Hallo allemaal! Vandaag laat ik jullie zien wat ik deze zomervakantie op de planning heb staan wat betreft dieren. Ik heb genoeg te doen komende weken en hopelijk breng ik jullie ook op ideeën wat je kan doen met de dieren.


Ik ben zeker van plan om met al de dieren wat te doen en om te beginnen maar met de paarden. Ik heb zoals jullie weten twee verzorgpaarden. een Draver Katie en een shetlander Devil. Met Devil wil ik komende periode vooral gaan longeren en stemcommando's aanleren. We willen hem voor de kar en dus zijn we van plan om hem vooral stap, draf en halt op stem te leren. Dit willen we aan de longe doen wat hij dus ook moet leren. 

Katie moet vooral haar energie kwijt. Wat ik komende periode dus ga doen met haar is vooral grondwerk. Ik wil meer controle over haar zien te krijgen en wil dus vooral bereiken dat ze me volgt en ik de leider over haar kan zijn. Verder ben ik van plan om haar gewoon lekker te laten rondrennen door de bak en spelletjes te bedenken. Misschien een schriktraining? 


Mijn kat is echt een schat, en ik wil haar dan ook vooral veel aandacht geven. Lekker veel knuffelen maar ook veel intelligentiespelletjes spelen of zoekspelletjes. Mijn doel met haar is vooral veel lol maken en haar zo veel mogelijk liefde geven als maar kan. Mijn kat mag gewoon lekker kat zijn die nog wel een fatsoenlijk eetpatroon aanhoudt want ze blijft een stevige poes!

Op de dierenweide kan ik helaas niet veel doen deze zomer maar ik probeer wel een goed inzicht te krijgen van wat er verbeterd kan worden en hoe de dieren zijn. Tot die tijd ga ik even langs bij de kinderboerderij Merenwijk. Ik ga daar stage lopen waarvoor ik dus nog even deze zomer heen moet. Leuk om naar uit te kijken! Het is namelijk een mooie en vooral grote kinderboerderij!

Met mijn konijntje Nijntje wil ik leuke kunstjes gaan doen. Ik wil hem dus gewoon trainen. Het hok in op commando, rondje draaien en op achterpootjes staan. Verder wil ik hem vooral leren rustig te zijn en niet zo snel te schrikken van aaien. Ik merk dat hij vooral erg nieuwsgierig is maar toch een beetje schuw. Ik hoop dat dit na deze zomer een heel stuk beter zal gaan!

En oh oh oh. De hamsters heb ik mijn handen vol aan! Gezellig! Die kleintjes vind ik zo leuk om naar te kijken en om mee te werken. Ik pas deze zomer dan ook op de hamster van mijn nichtje en van een vriendin. De hamster van mijn nichtje is bij mij thuis geboren en ik vind het echt leuk dat ik hem weer een weekje op bezoek krijg. Met mijn eigen hamsters ben ik van plan om ze echt goed handtam te krijgen. sommige hamsters hebben daar wat moeite mee. Domino, mijn syrische hamster is handtam en Mickey mijn rus ook. Bambi, mijn cambelli/hybride is een beetje bang maar dat moet zeker wel kunnen lukken en Meeko(foto) is vooral druk waardoor hij lastig handtam te krijgen is maar hiervoor vind ik deze zomer vast een oplossing voor!

Wat doe jij met de dieren deze zomer?









No comments:

Post a Comment