Friday, August 2, 2013

Review Beaphar badzand

Met de oppashamster die ik deze weken heb, heb ik dit badzand mee gekregen die de hamster in zijn kooi heeft. Voor mij een mooie gelegenheid om het te testen. XtraVital Chinchilla badzand van beaphar. 


Het badzand belooft vet en vocht te absorberen, weinig te stoffen en makkelijk uit het vacht van je knager te vallen. Ik heb dus afgelopen week goed gekeken naar de vacht van de hamster en of het zand de urine goed opneemt. Daarbij heb ik opgelet of het nare geurtjes verspreid of juist verminderd. 

De samenstelling van het badzand is wat grover als wat ze inderdaad zeggen op de verpakking. Dit moet er dan voor zorgen dat het minder stoft en goed uit het vacht valt van de knager. Het klopt inderdaad wel dat ik in het vacht van die hamster geen korrels heb zien zitten. 
De structuur van het zand voelt ook echt aan als zand. Als zand dat je vind op het strand maar dan natuurlijk schoner en veel beter voor je hamster qua bestandsdelen. 

Zo ziet het zand er na een weekje uit. Wat zaagsel erop, drolletjes en links onderin zie je een plasje liggen. Ik ben er zeer tevreden mee. Het plasje geurt helemaal niet en ik heb het dan ook echt niet geroken wanneer hij het heeft gedaan. Je hoeft het niet veel te verschonen wat ik trouwens wel aanraad. Het geurt niet sterk maar het is natuurlijk altijd beter om ook daadwerkelijk een schoon toilet aan te bieden aan je hamster.

Hier zie je het plasje nog wat beter. Het blijft de vorm van de korrels aanhouden en het plakt niet echt aan elkaar. 


Het badzand zal ik zeker aanraden. Het is lekker simpel en je hoeft het niet vaak te kopen. Er zit namelijk ook veel zand in de fles! Van stof heb ik inderdaad een last gehad maar dat had ik ook niet met het Puik badzand. Of dat iets speciaals is kan ik dus niet zeggen.

Beaphar XtraVital chinchilla badzand kost €4,75








No comments:

Post a Comment