Thursday, September 19, 2013

Update: Dierenweide stevenshof



Weten jullie nog dat ik schreef dat de dierenweide opnieuw open zal gaan? Het heeft een hele tijd stil gelegen maar gelukkig is er weer nieuw nieuws naar buiten gekomen! Ik hou jullie op de hoogte.


Volgende week zal het hekje voor deze schaap heel eventjes open gaan voor de vrijwilligerstraining. Al de vrijwilligers krijgen een soort spoedcursus om de weide op te knappen en voor de dieren te zorgen. Wanneer het hek echt open gaat? Dat mag ik jullie nog niet vertellen! Wanneer er meer informatie is zal ik het jullie absoluut laten weten!

De dierenweide stevenshof heeft nu genoeg vrijwilligers om ook daadwerkelijk van start te gaan. Dit is wel heel krap. We blijven zoeken naar vrijwilligers die willen helpen in het open houden van de weide. Mensen begeleiden. Het contact tussen dier en mens goed laten verlopen en de zorg voor de dieren. Je hoeft geen ervaring te hebben met dieren. Alle hulp is welkom!

Ben je nieuwsgierig geworden? Wil je er meer over weten, of heb je wat aan informatie gemist? De dierenweide heeft in het Leidsch Dagblad gestaan met het volgende bericht:


LEIDEN - Dierenweide Stevenshof, in het Leidse Stevenspark, moet vaker open voor publiek en er moeten meer dieren komen. Buurtbewoonster Martine van Schaik vindt het doodzonde dat het weitje meestal is afgesloten en is een wervingsactie begonnen om dat voor elkaar te krijgen.

,,Ik heb ik de stoute schoenen aangetrokken en de gemeente gevraagd en die is heel welwillend. Als ik de vrijwilligers kan vinden, biedt de gemeente ze een training aan. En ze zorgen ervoor dat het weer een beetje mooi wordt aangekleed en dat er weer wat meer dieren komen.''
Geef jij ons een steuntje in de rug?



No comments:

Post a Comment