Friday, September 13, 2013

Review: kitekat kattensticks


 
Toen ik laatst in de supermarkt liep ben ik even bij de dierenspulletjes wezen kijken. Je hebt daar vaak voer en bodembedekking voor knaagdieren. Dit keer vond ik deze sticks tussen het kattenvoer. Mijn kat is dol op sticks en ik besloot om dit merk ook eens een keer te proberen.



Kitekat sticks zijn er in verschillende smaken. Ik heb gekozen voor de sticks met konijn 
en rundvlees. In één verpakking zitten drie sticks.


Er schijnt extra vitamines in. Handig als je kat vitamines te kort heeft.

Ik ga er van uit dat jullie het niet goed kunnen lezen dus hier de tekst:
-Met vitaminen

-Met Tourine
-Zonder kunstmatige smaakstoffen
Kitekat sticks - lekkere tussendoortjes. Deze heerlijke sticks bevatten tourine en vitaminen voor een fit en actief leven. KITEKAT* Sticks zijn beschikbaar in verschillende smaken voor meer plezier. Eke stick is individueel verpakt zodat de smaak van het product bewaard blijft. 


En dan is dit de stick waar het over gaat. de drie sticks kan je van elkaar halen door middel van een handig ribbel randje. Je scheurt de verpakking dus niet gelijk kapot. Aan de bovenkant is het ook makkelijk om de verpakking open te scheuren. De stick heeft een duidelijke vleesgeur en is opgebouwd uit segmenten. Om de zoveel centimeter is een deukje. vanaf hier kan je een stukje afscheuren. Dan kan dit goed als beloning dienen als je traint met het dier of in mijn geval, als de kat niet kauwt maar het geheel naar binnen slikt.



De stick uit de verpakking. Je ziet dat het is opgebouwd uit 7 stukjes.


Als je een stukje afbreekt dan ruik je de geur van het vlees nog beter. Op bovenstaande foto zie je goed wat het nou eigenlijk is.

Zoals je kan zien vind Neeltje het een erg lekkere stick. Helaas wurmt ze het zo snel naar binnen dat het niet meer gezond is. Hij valt in ieder geval wel in de smaak en ze rent er direct op af als ze de geur ruikt of als ze de stick waarneemt. Miauwen dat ze doet!


Conclusie: 
De sticks zijn erg handig verpakt en de kat vind het heerlijk en aantrekkelijk. Dit kan natuurlijk per kat verschillen maar over het algemeen rennen alle katten wel op een lekker stukje vlees af.
De erge vleesgeur die er van af komt vind ik persoonlijk wat minder aangenaam. 
Helaas valt de smaak van de stick ook zo erg in de smaak bij mijn kat dat ze het binnen drie seconden naar binnen heeft gewurmd wat niet altijd goed kan zijn voor hun gezondheid. (Snel eten zonder kauwen kan de maag niet altijd even goed tegen.)
Als je je kat een heerlijk tussendoortje wilt geven dan is dit zeker een aanrader!

De kitekat sticks zijn te koop voor €0,90.







No comments:

Post a Comment