Sunday, September 15, 2013

Ras van de week: Ragdoll


(kattenzaken.nl)
De ragdoll kan ik zeker wel één van mijn favoriete kattenrassen noemen. Hun mooie ogen en fijn kopje spreekt mij zo aan. Ik wil jullie graag vertellen over dit prachtige ras en vertellen waarom ik het zo'n leuk ras vind.
File:Ragdoll, blue mitted.JPG
(wikipedia)
De ragdoll is ontstaan in Amerika in de jaren '60 als een kat met een vriendelijk karakter. De kleuren van de kat kloppen pas als ze drie jaar zijn. Dan zijn ze ook uitgegroeid.


(wikipedia)
Deze kat heeft een vriendelijk karakter waardoor hij veel als huiskat word gehouden. Het is een echte binnenkat. Een kattenren buiten of een afgesloten tuin word wel zeer gewaardeerd. Het zijn rustige, sociale katten die erg op mensen zijn gericht. Het zijn echter geen schootkatten. Ze zijn erg speels, hun hele leven lang. Het zijn erg geschikte katten in gezinnen met kinderen en andere dieren. Deze katten kunnen er over het algemeen goed mee omgaan.


(Katgezocht.com)

De ragdoll is een forse kat met halflang haar. Het is zijdezacht en klit zelden.  kleuren van de Ragdoll zijn Seal, Blue, Choclate, Lilac, Red, Creme en Tortie, al deze kleuren komen ook in lynx (tabby) voor.
De ragdoll is grof gebouwd en erg gespierd. Ze hebben een krachtige borst en brede schouders. De ogen zijn ovaal en altijd blauw. Die prachtige blauwe ogen vind ik de kat altijd zo mooi maken.





No comments:

Post a Comment