Thursday, January 9, 2014

Review: Quiko Fitness Foodball

Ik heb dit als cadeau gekregen van mijn vriend voor Nijntje, mijn konijn. Ik was erg benieuwd wat ik moest voorstellen van deze bal. Ik heb hier een duidelijke mening over gekregen en ik wil jullie graag een review geven van dit product.

De Fitness Foodball is te koop in diverse online shops en ik heb hem zelf gespot bij de Intratuin. Het is een bal die volledig opgegeten kan worden door je knager. De bal is gevuld met hooi en de bal zelf is gemaakt van verschillende zaden. Het is rood van kleur. De bedoeling van de bal is dat je huisdier wat heeft om zich mee te vermaken. Door er bijvoorbeeld mee te gaan spelen of lekker aan te gaan knagen. Dit knagen is ook nog eens goed voor de doorgroeiende tanden van een knager.

Dit is de bal uit de verpakking. Hier zie je goed wat de bal nou eigenlijk is en hoe hij er uit ziet. Ik was benieuwd!

Ik heb de bal in zijn hok gelegd en hij viel het vrijwel gelijk aan. Een beetje snuffelen en dan gelijk aan de zaadjes knabbelen. Het hooi was wat minder in trek. De bal zelf was erg in trek waar hij lekker mee aan het spelen was. Hij tilde het op en gooide het in de lucht, hij ging er mee rollen zodat hij weer aan een ander stukje kon knagen en doen. Volgens mij was hij goed gekeurd!


Wanneer ik eenmaal de bal even uit zijn hok wilde halen bleef hij hem vasthouden. Tanden in de bal, pootje erbij en nee, ik mocht hem niet weghalen. Het was erg schattig om te zien en bij deze vond ik de bal dus erg leuk om aan mijn konijn te geven en heb ik hem dus ook laten liggen.


Zo ziet de bal er uit als er aan geknaagd is. Dit is nog maar een klein stukje.


Bij deze ook nog even de beschrijving. Weet je niet wat er staat?
NL Fitness Foodball - Zorgt voor passie en speeldrift!
Aanvullend diervoeder voor knaagdieren. De fitness Foodball is gemaakt van smakelijke zaadjes en gevuld met overheerlijk hooi. Het beantwoordt aan de natuurlijke behoefte van uw lieveling, om aan hoeken en randen te knabbelen. Doordat het met waardevolle ingrediƫnten geproduceerd is, is de Foodball volledig verteerbaar en spreekt het instinctieve gedrag van uw knaagdier aan, wiens welzijn en fitness, door beweging alsmede het speelse en afwisselende knagen verhoogd kunnen worden. De fitness Foodball steunt de natuurlijke tandslijtage en kan positief op de spijsvertering werken.
Samenstelling: Vezelringen, hooi, rode bieten, graszaad, plantaardig zetmeel. 
Gebruiksaanwijzing: Leg de foodball gewoon bij uw knaagdier in de kooi. Zorg altijd voor voldoende drinkwater. 


De Fitness Foodball is bij mij en mijn konijn erg in de smaak gevallen. Het levert leuke beelden op en het konijn heeft weer wat verrijking in zijn leventje. De samenstelling is natuurlijk en helpt bij de tandslijtage wat ik erg belangrijk vind als het op konijnen en knagers aankomt. Ik ben tevreden over dit product.

Prijs voor 100g: tussen de €7,- en €8,-










No comments:

Post a Comment