Friday, January 10, 2014

Mijn meest gebruikte paardenspullen

Ik heb niet heel veel paardenspullen maar ik heb ze wel. Ik wil jullie graag laten zien wat ik vaak gebruik als ik bij de paarden ben en wat ik er handig aan vind. Ondanks dat het niet veel is hoop ik jullie toch nog iets te kunnen vertellen over mijn paardenspullen.


Dit zijn de borstels die ik het meeste gebruik bij de vachtverzorging van Devil de bonte shetlander. Een hoevenkrabber, poetsblok, harde borstel, zachte borstel en een roskam/rosborstel. Alleen de harde borstel is niet van Harry's Horse.
De borstels werken allemaal erg fijn. Alleen de zachte borstel wil nog wel eens een aantal haartjes verliezen. Deze borstel is dan alleen wel al ongeveer twee jaar oud. 
Ik wilde vooral ingaan op het poetsblok. Dit is het zwarte blok op de foto. Dit is namelijk echt een uitvinding! Ooit geprobeerd mestvlekken uit een schimmel of een bont paard te krijgen? Dit is haast onmogelijk. Met dit blok kan je met de haarrichting mee er overheen gaan en de mestvlek zie je steeds minder worden. Je kan hem alleen niet te vaak gebruiken omdat je dan het risico loopt dat het vacht beschadigd of misschien zelfs loslaat. Voor af en toe is het in ieder geval een topproduct!

Dan heb je mijn shetlanderhalster. Ik vind hem heel stevig en hij kan veel hebben. Hij heeft een beige kleur met allemaal sterretjes met blauw, paars en roze. Hij zit stevig in elkaar en is te verstellen. Met dit halster wandel ik altijd met Devil. Dit is maat Shetlander die ik vorig jaar heb gekocht bij de Bles in Leiden.


Hier heeft Devil het halster om. Een mooi halster als je het mij vraagt!
En dan zijn dit mijn paardrijspullen. Een zweep die ik ooit heb gekocht bij een beginnerspakket met een bordeaux rode kleur en mijn rijlaarzen en cap die al eerder in een artikel zijn verschenen. Mijn cap heeft ventilatie en zit goed. Hij is gewoon zwart van kleur van het merk Harry's Horse. Dit is de Veiligheidscap Pro+

Mijn laarzen zijn ook gewoon simpel van rubber. Dit is een Harry's Horse Rijlaars Original. De binnenkant van de laars heeft een heerlijke stof!

Dit waren alweer mijn meest gebruikte paardenspullen. Naar mijn mening valt het reuze mee hoeveel spullen ik gebruik bij de paarden. Ik gebruik het daar in tegen ook niet meer zo vaak omdat ik niet meer intensief paardrij en ik Devil officieel niet meer verzorg. Aankomende maandag ga ik wel weer paardrijden dus ik ben blij dat ik mijn spulletjes weer kan gebruiken.

Wat zijn jouw meest gebruikte paardenspullen?


No comments:

Post a Comment