Friday, January 3, 2014

Crazy cat lady tag

Deze tag kwam ik laatst tegen op een blog waarvan ik de naam helaas niet meer weet. Omdat ik echt verliefd ben op mijn kat die zoveel karakter heeft wilde ik deze tag graag doen en Neeltje een eigen plekje geven!


Schattigste foto van je kat
Lastig lastig, ik heb Neeltje pas leren kennen toen ze 8 jaartjes was dus ik heb geen foto's van haar als kitten. 
Ik denk dat ik toch voor deze foto ga. Hier was ze nog dikker dan dat ze nu is. Op deze foto was Neeltje net twee dagen bij ons thuis. Ze had haar eigen plekje op de bank al gauw gevonden en had geleerd dat ze alleen op haar kussentje mocht liggen. Hier ligt ze dus op haar kussentje wat toch wel een snoezig gezicht gaf.


Bijzondere eigenschappen
Neeltje wil nooit uit zichzelf op schoot komen zitten. Naast je op de bank is dan vaak wel weer lekker. Als je Neeltje optilt en op je schoot zet, haar vasthoud en haar kriebelplekjes gaat aaien en kriebelen dan vind ze het opeens heerlijk. Ze blijft dan lekker liggen kroelen bij je. Ook een leuke eigenschap is dat ze je komt begroeten. Als je naar beneden komt lopen, als je thuiskomt en soms zelfs als je van de wc afkomt. Ze komt dan op je af gerend of blijft bij de deur wachten en begroet je door kopjes te geven en te miauwen. Vaak voor eten maar soms ook echt niet!

Omschrijf het geluid dat je kat maakt
Dat geluid is bij Neeltje heel gewoon, Miauwen. Ik voer hele gesprekken met die kat. Wil je al eten dan Neeltje? 'Miauw' ''Ja dat mag eigenlijk nog niet hé Neeltje, je moet nog eventjes wachten'' Ze draait dan altijd met haar kopje weg en er klinkt een heel teleurgestelde 'Miauw..' Het is niet echt te beschrijven hoe dat klinkt, en als je het wilt opnemen houdt ze heel wijs haar mond dus sorry, kan ik niks over zeggen verder.

Koosnaam

(Neeltje een jaar geleden)
Toen we Neeltje kregen had ze meerdere koosnaampjes. Ze heette toen nog eigenlijk Noa, maar ze werd Neeltje en Obesie genoemd. Volgens mij ook Jacobus of iets dergelijks? Ik noem haar nu nog wel eens Obesie, gewoon omdat ze eigenlijk ongezond dik is! Wonder boven wonder heeft ze geen suikerziekte, maar ze heeft wel een gescheurde kruisband dankzij haar gewicht. Geloof mij, we zijn druk bezig met haar laten afvallen. Een kat snel laten afvallen is alleen niet goed voor katten. Ze is gelukkig in een jaar tijd wel al 3kg afgevallen!

Betekenis
Neeltje betekend heel veel voor mij. Ze is mijn tweede kat en een echt oudje met een karakter. Als ik niet lekker in mijn vel zit dan ga ik bij haar op de grond zitten en dan komt ze altijd kopjes geven. Als ik mijn verhaal bij haar kwijt wil, 'praat' ze als het ware terug wat mij een goed gevoel geeft. Natuurlijk weet ik dat ze niet echt weet wat ik zeg en praat ze niet echt terug. Het vrolijkt mij gewoon op en dan kan ik er weer even tegen aan!

Goede tip voor andere crazy cat ladies
Catnip is je vriend! Is je kat uitgekeken op een speeltje? Spuit er dan wat catnip op of doe er kattenkruid in. Je kat vind het opeens weer heel interessant. Het werkt niet voor lang maar je kat heeft voor eventjes toch weer speelplezier. één spray is genoeg om je kat het af te laten lebberen en er mee te spelen. De ene kat reageert er wat heftiger op dan de ander, maar het levert een leuk gezicht op!

Wat voor kat zou jij zijn?
Heilige Birmaan
Ik denk dat ik een Heilige Birmaan zou zijn. Een niet heel bekend kattenras. Dit is een ras met blauwe ogen en gekleurde points. Dus gekleurde plekken op de kop, poten en staart. Het is een rustige en zachtaardige kat die ook graag spelletjes doet. Het is niet echt een schootkat maar wil wel graag in gezelschap zijn. Ik denk dat ik hier erg op lijk omdat ik ook een rustig persoon ben die wel gezelschap wilt hebben maar niet constant. 

Leukste kattenwebsite
Ik vind de kattenwebsite http://www.Kattenplaza.nl/ een erg leuke site waar je veel kan vinden over katten. Ze hebben ook een forum waar je je kan aanmelden om je eigen persoonlijke vragen te stellen en andere kattenliefhebbers reageren daar vaak snel op!

Beste kattengif
Ik heb om deze Gif echt helemaal dubbel gelegen met mijn broertje en regelmatig bekeken. Hij blijft leuk om te zien. Hoewel ik denk dat de kat het niet zo leuk vond.

Dit was het al weer. De Tag is al voorbij. Voel je vrij om hem over te nemen! Als jij hem ook hebt gemaakt ben ik erg benieuwd naar de jouwe! Ik wil hem graag lezen! 


No comments:

Post a Comment