Thursday, January 2, 2014

Goede voornemens 2014

(go4it.nl)
Het nieuwe jaar is begonnen en vrijwel iedereen doet aan goede voornemens. Hoewel er clichés zijn zoals gezonder eten en stoppen met roken kan je ook creatief proberen te zijn met je doelen voor 2014. En proberen dit vol te houden. Ik vertel jullie mijn goede voornemens, misschien doen jullie nog inspiratie op?


Ten eerste wil ik meer met mijn dieren doen. Mijn kat meer beweging geven, mijn hamsters vaker los laten rennen en mijn konijntje vaker door de tuin laten rennen en meer verrijking bieden. Ik ben van mening dat ze het bij mij niet slecht hebben. Ze hebben eten, drinken, onderdak en ze hebben allemaal speeltjes en klimmogelijkheden. Toch wil ik meer interactie tussen mij en mijn dieren. Een goed voornemen dacht ik zo!


Ik wil graag weer gaan paardrijden. Ik kan eigenlijk helemaal niet zo goed rijden. Ik ken de trucjes hoe je het wel kan verbeteren, maar zonder de juiste materialen en zonder paard is het erg lastig om dit natuurlijk te oefenen. Ik wil dus graag weer gaan paardrijden. Ik hoef niet zo zeer weer lessen te rijden maar ik wil wel weer vaker in het zadel zitten. Eigenlijk is mijn goede voornemen dus om mijn rijkunsten te verbeteren.


Even een ander goed voornemen wat niet met dieren te maken heeft: Meer tijd met vrienden. Ik heb hier vroeger nooit echt tijd voor vrij hoeven maken. Ik merk de laatste tijd wel dat ik meer met mensen omga. Ik heb een nieuwe toffe klas, een vriend en nog goede vrienden die ik al had waar ik toch tijd voor vrij wil maken. Voornemen is dus: Meer leuke dingen doen met vrienden.


Meer slapen! Dat is denk ik ook wel dat ik nodig heb en wat al heel veel zal oplossen wat er in 2013 mis is gegaan. Ik was erg negatief, had tijdgebrek, werkte traag en liet veel zitten omdat ik er geen puf voor had. Ja, goede slaap kan veel oplossen en dus wil ik per nacht minimaal 8 uur slapen. Je kan dan harder werken, bent vrolijker, waardoor je positiever in het leven staat en sneller werkt. Waardoor ik weer meer tijd zou hebben voor de dieren en vrienden. Ja, veel slapen is denk ik wel een voornemen wat ik écht moet gaan volhouden. Want wie wil er nou niet positief in het leven staan en leuke dingen doen?

En verder natuurlijk gewoon genieten van het nieuwe jaar! De clichés proberen te behalen. Daarmee bedoel ik dan gezonder eten, meer water drinken, meer me-time en sporten! Ik ben erg benieuwd naar jullie goede voornemens voor 2014.



Ik heb op YouTube dit filmpje gevonden van Marjena Moll. Hierin verteld zij haar 5 tips om jouw goede voornemens vol te houden! Ik ga dit ook zeker proberen toe te passen.

Wat zijn jouw goede voornemens voor 2014?


No comments:

Post a Comment