Friday, December 27, 2013

Kerstcadeaus

Ik heb heel veel kerstcadeautjes gekregen van de kerstman dit jaar! Lekker veel beautyspulletjes maar ook spullen die gerelateerd zijn aan dieren. Het leek mij leuk om de dierenspulletjes te laten zien. 


Als eerste heb ik van mijn vriend dit leuke boek gekregen. Ik ben echt dol op paarden en in dit boek staan allemaal leuke weetjes met een best lange uitleg waarom dit zo is. Waarom een paard terug een brandende stal in zal rennen bijvoorbeeld. Alles staat er wel in beschreven. Ik ben er al in begonnen en ik ben al grappige weetjes tegen gekomen. Dit boek is van Marty Becker, Audrey Pavia, Gina Spadofori en Teresa Becker. De originele titel van het boek is: Why do horses sleep standing up? Het is dus geen Nederlands boek.

Ik heb nog een boek gekregen van mijn vriend over het trainen van katten. Ik had werkelijk geen idee dat er ook een boek bestond over het trainen van katten. Ik was er wel al eventjes mee bezig maar dit boek kan me misschien wel een beetje op weg helpen. Ik heb hier al even doorheen gebladerd en er staan allemaal handige tips, trucs en weetjes in. Het heeft een uitgebreide beschrijving van hoe je met je kat kan trainen. Erg leuk! Neeltje, zet je schrap! Dit boek is van Miriam Fields-Babineau met foto's van Evan Cohen.

Mijn konijntje Nijntje is ook zeker niet vergeten door mijn vriend. Eigenlijk zijn al deze cadeautjes van hem gekregen. Voor Nijntje is deze Fitness Foodball. Het is een volledig sloopbare bal. De bal is gemaakt van zaadjes en is gevuld met hooi. De bal is volledig verteerbaar en het biedt verrijking voor Nijntje. Hij kan er lekker aan knagen, achteraan rennen en in de lucht gooien. Mijn sloopgraag vind dit vast leuk! 


Dit vind ik echt geniaal! Deze bordjes ken je vast wel. Die gaan dan vaak over honden of soms zelfs specifieke rassen. Ik vind dit bordje echt heel leuk! Deze komt zeker op mijn kamerdeur te hangen. Daar hangt nu een naambordje die ik er af ga halen. Mijn hele kamer word omgegooid en een nieuw bordje mag daar zeker wel bij. Want ja... Mijn hamsters lopen inderdaad los door de kamer. Één voor één hé! Leuk cadeau!

Ten slotte heb ik ook dit paardenboek gekregen. Paarden, een onmisbaar naslagwerk voor alle paardenliefhebbers. In dit boek staat van alles over het karakter van het paard, fokken, vachtkleuren, de bouw, rassen, verzorging, tuig en uitrusting, oorlogspaarden, landbouwpaarden, sportpaarden en paspoorten. Alles is heel uitgebreid beschreven. Kijk je bijvoorbeeld bij de verzorging, dan word er ook verteld over de huisvesting, aanschaf, scheren, vachtverzorging, voeding, hoeven, eerste hulp en verzorging van het oude paard. Het staat allemaal erg mooi beschreven met echt hele mooie foto's! In dit soort boeken kan ik echt verdrinken. Dit boek is van Debby Sly. 


Dit waren de cadeautjes die ik heb gekregen. Als jullie ook de andere cadeautjes willen zien, laat dat dan achter bij de comments, dan zal ik daar nog een apart artikel over schrijven. Ik ga nu maar snel mijn konijn zijn bal geven en de boeken door spitten. Nog een fijne dagen allemaal!

Wat heb jij met kerst gekregen?


No comments:

Post a Comment