Friday, February 7, 2014

Flappy bird


(Gameacadamy.com)
Flappybird. Iedereen kent inmiddels wel dit frustrerende spelletje. Het is zelfs al op het nieuws geweest! Een simpel spelletje met een vogel. voor op je mobiel. Het is een gratis app die je kan krijgen in de Playstore.


Flappybird is eigenlijk een soort vogeltje(Ik vind het meer op een vis lijken) die je kan besturen door te tikken op je touchscreen. Het vogeltje vliegt dan snel omhoog en valt vervolgens als een baksteen naar beneden. Het is de bedoeling dat je tussen de buizen doorvliegt. Wanneer je door 1 buis heenvliegt krijg je 1 punt. De puntentelling word bovenaan het scherm bijgehouden. 


Jouw highscore word bijgehouden op dit scherm. Als je bent gevallen krijg je je score te zien en je beste score. Als je een nieuwe beste score hebt behaalt dan blijft deze score automatisch staan. 


Frustrerend, frustrerend, frustrerend. Je komt maar niet verder! Sommige mensen raken zo geïrriteerd door dit spel dat ze hun mobiel wegsmijten waar dan vervolgens een flinke barst in zit, mensen die elkaar slaan omdat die ene een hogere score heeft, ruzies en nog meer frustraties worden opgewekt met dit spel. Het is een heel simpel in elkaar gezet spel. Het spelen is echter lastiger maar het werkt wel erg verslavend.
Ik ken bijvoorbeeld mensen die hier dag en nacht mee zitten te spelen en niet veel anders meer zien. 


Ik geef toe dat ik hier ook een beetje schuldig aan ben. Ik raak er niet gefrustreerd van maar ik ben zeker wel een beetje verslaafd. Je wilt toch hoger komen in het spel. Het slaat eigenlijk nergens op. Het is verder wel een grappig spel om te spelen en je reactievermogen word toch wel op de proef gesteld.

Het enige nadeel van dit spel vind ik dat je hem niet volledig kan afsluiten. Je kan de pagina wel wegdrukken maar dan staat het spel wel nog aan. Die moet je daarna nog apart volledig afsluiten.


Dit filmpje is gemaakt door iAndyC83. Hier zie je hoe het spel nou eigenlijk in elkaar zit.


Speel jij flappybird?

No comments:

Post a Comment