Thursday, February 6, 2014

Dagje vogels

Afgelopen zondag ben ik weer eens met mijn vriend mee geweest naar de roofvogels. Ik was in eerste instantie nog een beetje bang voor de vogels, maar zoals je kan zien gaat dit al beter! Het was een heel gezellige dag!

Ik heb de zaterdag, op mijn verjaardag druk geoefend met de valkeniersknoop. Ik kon hem in een uurtje blind wanneer ik geen vogel op mijn hand had. Nou, goed! Ik heb er zin in! Ik heb met twee kerkuilen gevlogen. Tiene en Katoo. De vogel op deze foto is Tiene.


Dit is Katoo. Kijk die heerlijke kop van hem eens! Hier waren we bezig met het overvliegen en hij zat hier net op mijn hand.

En daar heb je Tiene weer. Ik vloog hier de eerste keer met Tiene. Helemaal los! Uiteindelijk vond ik het toch wel leuk om met de kerkuilen te vliegen. Hmm... Misschien zijn ze toch wel leuk en helemaal niet zo eng als ik dacht. Ik heb ook een woestijnbuizerd op mijn hand gehad maar die vind ik toch wel nog een beetje eng. Ze zien er altijd zo streng uit.


Jammer dat de foto wazig is want ik vind het zo prachtig om te zien als ze met de vleugels slaan. Ik vind roofvogels toch even wat meer hebben dan andere vogelsoorten. Ik vond ze altijd al heel mooi om te zien maar ik was me er niet van bewust dat je er ook daadwerkelijk wat mee kon doen. Ik ben blij dat ik er mee heb kennisgemaakt.

Wat vind jij van roofvogels?




No comments:

Post a Comment